tisdag 27 november 2012

regndag..

Vilken regndag det varit här idag! Det har regnat hela dagen utan stopp. Man blir lite sur av sånt här väder...Även fast det är rätt mysigt egentligen...bara man slipper att vara ute längre stunder!
Och det är ju liksom bara att hacka i sig och vara glad. Finns ju inte mycket man kan göra åt det ändå...

Så tänd ljus och mys!

Sigge slängde av sig alla kläder när han kom från skolan och började leka med sin Trashpack-gubbar.
Mira-Li har varit hemma med mig idag. Hon har pratat non stop med mig idag när jag jobbat vid datorn. Superstressande!
 Till slut avslutade jag det jag höll på med och vi gick in i hennes rum och fixade istället.
Helt plötsligt kom hon såhär till mig. Grimaserade som på bilden ovan.
 - " Ser du vem jag ser ut som, mamma?"
 - " Eeeh...nej ingen jag känner igen tror jag.."
 - " Men! Jag ser ju ut som han som friade till Alice i början (av Alice i Underlandet) som hon sa nej till."

 Och när jag tänker efter är det superlikt! :) Så himla roligt!
 Jag kan förresten verkligen tipsa er som inte sett Alice i Underlandet med era barn att göra det. Våra barn älskar den och vill se den om och om igen! Det är en väldigt vacker film och en bra saga.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar!